Автосалонът в София: Нова надежда


Вчера отвори врати за посетители 20-ия автомобилен салон в София. Около 30 автомобилни фирми участваха в най-голямото изложение в страната, но за съжаление отсъстваха марки като: Alfa Romeo, BMW, Audi, Volkswagen, Seat и др. Причината е ясна за всички - тежката финансова криза обхванала страната и свития пазар на нови автомобили. Това, обаче не попречи на хилядите посетители да отделят по 6лв., за да видят своите любими марки и модели, чиито премиери бяха още миналата година.Както се очакваше най-голям интерес имаше към щандовете на големите компании, а един от най-интересните бе този на китайската Great Wall. На нейния щанд присъстваха моделите, които ще се сглобяват в Ловеч, в сътрудничество с "Литекс Моторс". Най-голям интерес предизвикваха експонатите от компактния модел -Vooleх C10, чиято изработка бе на европейско ниво. Малките автомобили по нищо не отстъпваха на своите преки конкуренти. Това важи и за по-големите модели на фирмата: Hover H5 и Steed5.Концептуалните Mercedes-Benz F800 и Ford Vertek привличаха любопитни погледи към фирмените щандове със своята перфектна изработка и футуристични линии.Зелената вълна не подмина и Софийския автосалон, където засилено присъствие имаха електрическите и хибридните модели на различните фирми. Peugeot и Citroen показаха своите непродаваеми iOn и C-Zero, а в близост до тях бяха разположени другите близнаци Chevrolet Volt и Opel Ampera. На щанда на Renault можеше да се види електрическата версия на Fluence Z.E., която на едва ли ще видим скоро по родните пътища. За съжаление това се отнася и за повечето Plug in хибридни модели.На щанда на корейската KIA не присъстваха хибридни версии, но за сметка на това за пръв път в България бе показана превъзходната Optima, чиито продажби вече са започнали. Тривратата версия на Range Rover Evoque, не можеше да бъде подмината и напълно засенчи обновения Jeep Compas. Другите автомобили, които направиха своята премиера за България бяха: Chevrolet Aveo, Chevrolet Captiva, Citroen DS4, Kia Picanto, Mercedes C-Class Coupe, Mercedes - SLK.Остава надеждата, че този път автомобилостроенето в България ще се затвърди за дълго време, а предлаганата гама от модели "Made in Bulgaria" да се увеличава все повече. Узрява надежда и за това, други автомобилни производители да ни забележат и оценят факта, че и ние можем да произвеждаме модели, покриващи евростандартите. Друг е въпросът кога и дали ще дойде времето, в България да се произвежда автомобил с българско лого.